25 d'abril de 2024

El GDT emet un comunicat on crida a la participació per l'1-O

Els ecologistes denuncien els 'atacs a la democràcia i a les institucions catalanes'

elter.net 26 de setembre de 2017 a les 17:37
Una imatge d'arxiu d'un acte en què es denunciaven els pous contaminats de Torelló, el 2016

El Grup de Defensa del Ter ha emès un comunicat on condemna els atacs a la democràcia i a les institucions catalanes. Volen expressar "la ferma condemna" del GDT "als atacs a les institucions catalanes per part de les forces repressores de l'Estat espanyol amb motiu de l'organització d'un referèndum".

Una deriva que ha portat en els darrers dies a escorcollar mitjans de comunicació, al tancament de webs, a l'amenaça als funcionaris i a la querella per part de la fiscalia contra més de 700 alcaldes. Una actitud repressiva i antidemocràtica per part del govern espanyol que condemnem enèrgicament i que ens allunya d'una solució política estable i d'arrel democràtica.

El Grup de Defensa del Ter, recollint la voluntat de l'Assemblea de socis i sòcies del GDT expressada ja al 2012, reitera el seu compromís amb la radicalitat democràtica en un sentit ampli, no només per la qüestió nacional sinó també en la gestió que es fa del territori.

Per això els ecologistes diuen que "defensem el dret a decidir de la ciutadania d'aquest país, que s'expressarà el pròxim 1 octubre en un referèndum al qual animem a la gent a participar independentment de quin sigui el sentit del seu vot".

Etiquetes:
Societat