Una imatge de l'ascensor instal·lat al pont Vell, l'element de la discòrdia
La plataforma Recuperem el Pont Vell de Roda de Ter va fer lliurament ahir, al ple de l'Ajuntament, de les quasi 1.700 signatures que han recollit per demanar que es desmunti lascensor. Finalment, la qüestió va ser tractada a lordre del dia, i la plataforma va poder llegir el seu manifest i fer dues preguntes, tal com preveu la normativa.
Martí Casas, portaveu de lentitat, diu que la resposta de lalcalde els va sorprendre, ja que pensaven que seria més elaborada. En canvi, segons Casas, Antoni Llach va ser taxatiu a lhora de negar la possibilitat de desinstal·lar lascensor.
La segona pregunta de la plataforma va ser sobre si d'ara endavant es duran a terme processos de participació més amplis en obres que afectin el patrimoni històric de Roda. Segons Casas, lalcalde els va respondre que el procés shavia fet correctament. Ara, les accions dels contraris al projecte es concentraran en la possibilitat de convocar un referèndum al poble. El portaveu de la plataforma diu que el líder de loposició, el republicà Jordi Serra, els va fer saber el procediment per demanar un referèndum sobre lascensor.
Segons Casas, Serra es va comprometre, per la seva banda, a convocar aquest referèndum si guanya les properes eleccions. La plataforma també estudiarà altres possibilitats, com recórrer al síndic de greuges o demanar al Departament de Cultura que declari el pont Bé Cultural dInterès Nacional, per la qual cosa les decisions que afectin la construcció no dependrien de lAjuntament. Prèviament al lliurament de les signatures, l'entitat va celebrar ahir la quarta Assemblea Popular, amb una trentena dassistents.