Espinelves és un dels municipis que ha rebut aquesta compensació econòmica.
El Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat ha concedit a 410 municipis de menys de 2.000 habitants les primeres compensacions per a labonament de sous a càrrecs electes locals. En el cas dOsona se nhan beneficiat un total de 29 municipis amb quantitats que van des dels gairebé 2.000 euros als prop de 12.000.
Un daquests municipis és Espinelves. Lalcalde, Àngel Tortadès, es mostra satisfet amb aquestes compensacions. En el seu cas remarca el fet que, ara el seu sou com a batlle ja no haurà de sortir dels pressupostos municipals i que aquests diners es podran destinar a daltres finalitats.
Lobjectiu daquesta iniciativa és reconèixer i dignificar la tasca daquests alcaldes, ja que sovint els seus municipis no disposen dels recursos suficients per poder remunerar la tasca que fan. Un altre municipi osonenc que sen beneficia és Sora. Lalcalde, Eudald Parcerisas, diu que és positiva aquesta compensació econòmica però que shauria de gratificar més per la responsabilitat que per la dedicació.
Per a lany 2009 es preveuen tres trams de dotació: per a municipis de fins a 100 habitants (861,62 euros mensuals per electe), per a municipis entre 101 i 500 habitants (1.033,23 euros) i per a municipis de fins a 2.000 habitants (1.458,81 euros).