22 de juny de 2026

Vic espera finançar la rehabilitació de la Farinera Costa amb els diners del Fons Estatal d'Inversió Local

Burgaya confia que el govern espanyol tingui capacitat per crear un segon pla d'aquest tipus.

El Ter 19 de gener de 2009 a les 20:47
El ple municipal de Vic ha aprovat aquest dimarts els set projectes que presenta al Fons d´Inversió Local.
Vic presentarà un total de nou projectes per rebre 5,7 milions d'euros del Fons Estatal d'Inversió Local. El Ple de l'Ajuntament de la capital osonenca ha aprovat aquest dilluns els projectes que segons el segon tinent d'alcalde i màxim responsable de l'àrea d'hisenda, Josep Burgaya (PSC), volen millorar 'la qualitat urbana' de la ciutat.

Malgrat que tots els projectes són 'importants' l'equip de govern destaca especialment la rehabilitació de la Farinera Costa adquirida recentment per l'Ajuntament per situar-hi l'Escola de Dibuix de Vic, el Centre d'Art i el casal de joves. Burgaya diu que aquesta actuació servirà per recuperar 'un edifici emblemàtic' de la ciutat donant-li 'diferents funcionalitats'.

Una altre dels projectes a que es vol destinar aquest fons és a la rehabilitació de l'edifici dels Trinitaris. Aquest edifici segons Burgaya s'havia degradat molt durant els darrers anys i actualment 'no té cap funcionalitat'. Amb les obres que s'hi volen fer es vol convertir en un espai destinat a fer-hi teatre i un equipament per joves.

Els altres projectes presentats al pla són la rehabilitació d'un edifici municipal situat a la plaça Gaudí, la reurbanització del carrer Manlleu i carrer Pla de Balenyà, la millora de la urbanització de l'avinguda de l'Estadi i el carrer Josep M. Folch i Torres i la urbanització del sector de Can Pau Raba. També s'hi ha presentat la pavimentació de camins veïnals a La Guixa; del camí ral entre Vic i Malla; el camí veïnal de l'Armengol i el de Can Cassolà i Gatillepa. També es faran els giratoris de la cruïlla dels carrers Lleida, carrer Reus i carrer Francesc Santcliment i el de la cruïlla carrer Lleida i carretera de Roda. El pla també s'hi presenta la restauració del bosc de ribera del riu Mèder des de la Torre de Benages fins al Mèder.

Burgaya ha deixat clar que aquests diners serviran per completar el pla d'Actuació Municipal (PAM) i que només cobreixen -tal i com marca la normativa del pla- a projectes que no s'havien pressupostat per l'any 2009. El responsable d'hisenda de l'Ajuntament de Vic diu que ara cal esperar que el pla creï 'l'ocupació desitjada'. Burgaya confia que el govern espanyol tingui capacitat per crear un segon pla d'aquest tipus.

El ple municipal de Vic d'aquest dilluns que ha tingut la majoria de punts de tràmit també ha aprovat una modificació i suplement de crèdits del pressupost de 2009 per 9,1 milios d'euros. D'aquests dos milions anirà per al Complex Cultural de Vic i dos milions per a la remodelació del barri del Remei. Aquests diners arriben després d'una esmena de CiU al pressupost de l'estat. La modificació també inclou l'adquisició de la Farinera, la subvenció de la Generalitat de Catalunya per al projecte 'Treball als barris' dels Plans de Barris i el sobrecost de les obres del pavelló municipal, així com una partida dotacional per a la societat que ha de gestionar el parc tecnològic.
Etiquetes:
Política Municipal