22 de juny de 2026

Roda de Ter aprova fins a tretze projectes per presentar al Fons Estatal d'Inversió Local

ERC va abstenir-se perquè considera que les prioritats eren unes altres, com ara fer nous els dipòsits d'aigua

El Ter 21 de gener de 2009 a les 14:04
Una imatge recent del centre del poble
Roda de Ter va aprovar dimarts, amb l’abstenció d’ERC, fins a nou projectes per presentar al fons d’inversió de l’estat. El valor global de l’ajut que va passar pel ple, i que prové del govern Zapatero, ronda els 700.000 euros. L'import total que pertoca a Roda, però, és d'1.003.000 euros i els quatre projectes restants ja s'havien aprovat anteriorment.

L’alcalde, Antoni Llach, destaca que s’ha optat per repartir molt aquest ajut perquè els grans projectes estaven cofinançats. Això significa que quedaven inhabilitats per entrar en aquest fons, ja que ja rebien altres ajuts. Els projectes de més envergadura són l’ampliació de la llar d’infants municipal, la reforma de la plaça Verdaguer o la renovació de voreres del carrer Tecla Sala. Altres projectes tenen relació amb l’enjardinament o l’enllumenat. A més, també es reformarà el pavelló d’hoquei, es construirà una rampa a la plaça Major.

Un dels projectes amb els quals ERC està en desacord és amb l’ampliació de nínxols del cementiri. El líder del partit a Roda, Jordi Serra, explica que la ubicació no és adequada, ja que els nínxols es projecten al mig del jardí actual, quan ells creuen que s’haurien de situar als costats o al darrere. ERC va decidir abstenir-se perquè no s’havien tingut en compte els projectes que consideraven prioritaris, com ara la construcció d’un dipòsit d’aigua.

L’alcalde, Antoni Llach, diu que es va descartar el projecte del dipòsit perquè forma part del Pla Director, i per tant se n’ha d’encarregar Sorea. Serra, per la seva banda, afirma que el finançament de què parla l’equip de govern encara no és una realitat en alguns casos i lamenta, per exemple, que s’utilitzin 250 mil euros d’aquest fons estatal per ampliar la llar d’infants quan es podria demanar una subvenció al Departament d’Educació.
Etiquetes:
Política Municipal