22 de juny de 2026

L'Esquirol reforma el cartipàs per donar entrada al nou regidor d'ERC

Josep Castells, regidor d'ERC, va deixar el càrrec al·legant motius personals

El Ter 22 de gener de 2009 a les 17:42
Una imatge panoràmica de l'Esquirol
L'alcalde de L’Esquirol, el convergent Josep Mas, acaba de signar el decret de la nova redistribució del cartipàs provisional. Després que Josep Castells, regidor d’ERC, deixés l’Ajuntament al•legant raons personals, el substituirà el número tres a la llista dels republicans, Ignasi Garolera. El que serà nou regidor explica que es farà càrrec de l’àrea de salut però que no assumirà la meitat d’Urbanisme, una regidoria que Castells compartia amb l’alcalde.
Tall Ignasi Garolera 1.1 + 1.2
L'alcalde, per tant, assumirà de manera íntegra la Regidoria d'urbanisme i habitatge. Amb tot, Garolera assegura que això no es veu com una pèrdua de pes dins del govern. El nou cartipàs allunya la possibilitat que ERC i Independents per Cantonigròs IpC abandonessin el govern que formaven amb CiU i optessin per fer un pacte amb Cabrerès i Progrés CIP, que és el que el principal grup de l'oposició proposava a aquestes dues formacions. Garolera diu que no s’ha pres encara cap decisió al respecte.
Tall Ignasi Garolera 2
Cabrerès i Progrés oferia el pacte precisament aprofitant el relleu d'un dels dos regidors del grup d'ERC. El grup argumentava la necessitat de donar un canvi de timó a l'Ajuntament, que des de les primeres eleccions de l'actual període democràtic ha estat sempre de CiU.
Etiquetes:
Política Municipal