22 de juny de 2026

José Montilla elogia els Espais de Benvinguda Educativa en la inauguració del CEIP La Sínia de Vic

El president de la Generalitat també ha signat un conveni amb l'ajuntament de Vic per la remodelació del centre històric

El Ter 6 de febrer de 2009 a les 14:51
José Montilla i Ernest Maragall han pogut escoltar l'himne de la Sínia cantat pels seus alumnes
El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, ha afirmat que els Espais de Benvinguda Educativa s’han confirmat com un espai útil per integrar els nous alumnes i les seves famílies. Montilla ha fet aquesta afirmació en la inauguració de l’escola La Sínia de Vic, que ha fet aquest divendres al matí. Vic va ser la primera ciutat en posar en marxa un Espai de Benvinguda Educativa.

Montilla ha inaugurat, oficialment, el CEIP La Sínia, que des de fa temps escolaritza un gran nombre d’alumnes nouvinguts procedentes de 52 països. Com a centre acollidor, adequa la intervenció educativa a tota la comunitat amb l’objectiu d’afavorir la relació i intercanvi entre tot l’alumnat.

José Montilla també ha estat a Vic on ha signat un conveni per al desenvolupament del projecte d’intervenció integral als barris del centre històric i la Calla de Vic. El conveni, entre el departament de Política Territorial i Obres Públiques i l’ajuntament de Vic, comporta una inversió de 15,6 milions d’euros, la meitat dels quals els aportarà el Govern català. L’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, ha destacat que era un projecte necessari.

El projecte de rehabilitació comprèn una superfície de 28 hectàrees, que abasten la part sud del centre històric, per sota de la plaça Major, i una segona àrea al voltant del carrer de Sant Francesc, l’actual barri de la Calla. Les dues zones estan dividides pel riu Mèder i tenen en comú els dèficits constructius dels edificis i el risc de marginació social dels seus habitants. Entre les actuacions, destaca la urbanització de les Rambles i es condicionarà l’entorn del riu Mèder. Vic ja va ser un dels municipis beneficiaris de la convocatòria 2008 dels ajuts de la Llei de barris amb un ajut per remodelar el barri del Remei, al sud de Vic. El conveni també l’ha signat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal. Mentrestant, el president de la Generalitat, José Montilla, ha acabat la seva estada a Vic amb una visita a la fàbrica Llet Pascual de Gurb.

Els alumnes de la Sínia han cantat l'himne de l'escola davant de José Montilla

Montilla ha estat a Vic durant tot el matí

El president de la Generalitat i el conseller Joaquim Nadal han signat el conveni per remodelar el centre de Vic

Montilla també ha visitat la planta de Llei Pascual.

Etiquetes:
Política Municipal