22 de juny de 2026

L'alcalde d'Igualada defensa a Vic el seu projecte per acollir l'aeròdrom corporatiu de les Comarques Centrals

L'alcalde d'Igualada i el de Vic han coincidit en el fet que les dues ciutats tenen projectes per treballar en comú

El Ter 17 de febrer de 2009 a les 18:41
L’alcalde d’Igualada ha elogiat la vocació de Vic en l’àmbit universitari.
L’alcalde d’Igualada, Jordi Aymamí, ha visitat Vic aquest dimarts. La visita s’emmarcava en les reunions que l’alcalde de Vic manté amb alcaldes de comarques veïnes. En aquest sentit, Josep Maria Vila d’Abadal ja va visitar Igualada el passat 14 de gener.

L’alcalde d’Igualada ha pogut conèixer de primer mà la Universitat de Vic i veure el complex assistencial El Nadal, que es posarà en funcionament aquest estiu. Com van fer fa un mes, els dos alcaldes han insistit en la voluntat de sumar esforços i treballar en projectes comuns. L’alcalde de Vic, Josep Maria Vila d’Abadal, s’ha referit a la col•laboració per crear un parc tecnològic a Vic.

Un altre dels sectors on poden col•laborar és en l’universitari. Precisament, l’alcalde de Vic ja ha iniciat contactes per obrir la UVic a altres ciutats. L’alcalde d’Igualada ha elogiat la vocació de Vic en l’àmbit universitari i s’ha mostrat disposat a col•laborar en algun projecte conjunt.

També s’ha referit al projecte per acollir un aeroport de jets privats. Osona, Manresa i Igualada estan interessats en acollir l’aeroport corporatiu de les comarques centrals. Jordi Aymamí ha defensat que un dels punts forts d’Igualada és que l'actual existència d'un aeròdrom li dóna 'la capacitat tècnica per ser la ubicació del nou aeròdrom de les comarques centrals'. També ha defensat, que sense buscar confrontació amb els altres projectes, Igualada ha patit dues grans crisis en els últims anys i registra una taxa d’atur propera al 20% i que el govern català 'hauria de tenir en compte la qüestió social'.

En un altre sentit, ha destacat la bona química que hi ha entre les dues ciutats. Els dos alcaldes s’entrevistaran la setmana vinent amb l’alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, per conèixer diverses realitats de gestió en l’àmbit públic. La trobada serà a Reus, el proper dimarts.

L'alcalde d'Igualada ha visitat la UVic i el complex assistencial El Nadal

Etiquetes:
Política Municipal