Una imatge d'arxiu del regidor d'Hisenda, Pere Galobardes
LAjuntament de Torelló va aprovar aquest dilluns el pressupost per a lany 2009, en la sessió ordinària del ple, que ja va presidir lalcalde, Miquel Franch, després dhaver estat de baixa. Els dos partits a loposició, ERC i ICV-CdG, no van donar suport a les xifres, que superen els 21.400.000 euros i que va aprovar lequip de govern sociovergent.
El líder dERC a Torelló, Jordi Casals, va lamentar la incapacitat per buscar la unitat de tots els grups davant la crisi econòmica. A més, Casals va parlar de manca de lideratge durant els darrers mesos. Casals considera que els ingressos de l'Ajuntament es sostenen gràcies a lendeutament i a l'augment de la pressió fiscal. El regidor republicà recorda, per exemple, que ja es van oposar a les contribucions especials i a l'augment de més de l'11% de l'IBI. El regidor dHisenda, Pere Galobardes, discrepa en el sentit que el nivell dendeutament de lAjuntament arribarà, com a molt, al 90%, mentre que la llei permet un índex del 110%. Segons Galobardes, el pressupost, quasi tres milions deuros més alt que el 2008, és de contenció.
Pel que fa a les inversions, que ronden els 10 milions, cal tenir en compte que quasi dos milions i mig provenen del Fons Estatal dInversió Local, que impulsa el govern central. També hi ha projectes emblemàtics com la reforma de la plaça Nova. ICV-CdG també va votar en contra del pressupost 2009. La regidora Montse Ayats va dir que les inversions que conté el pressupost difícilment es podran tirar endavant. Ayats va manifestar que shavien equivocat votant a favor del pressupost del 2008 ja que va dir que lequip de govern no havia complert els compromisos acordats.
Daltra banda, el ple de lAjuntament de Torelló va aprovar definitivament el Pla Local de Joventut 2009-2011, amb el vot favorable de tots els grups municipals. També hi va haver consens a lhora daprovar una moció presentada per ERC a favor de les expressions en foc de la cultura popular.