22 de juny de 2026

L'equip de govern de Torelló aprova en solitari el pressupost per al 2009, de més de 21 milions d'euros

Els dos partits de l'oposició, ERC i ICV-CdG, van retreure que el pressupost arribi 'amb retard'

El Ter 24 de febrer de 2009 a les 13:19
Una imatge d'arxiu del regidor d'Hisenda, Pere Galobardes
L’Ajuntament de Torelló va aprovar aquest dilluns el pressupost per a l’any 2009, en la sessió ordinària del ple, que ja va presidir l’alcalde, Miquel Franch, després d’haver estat de baixa. Els dos partits a l’oposició, ERC i ICV-CdG, no van donar suport a les xifres, que superen els 21.400.000 euros i que va aprovar l’equip de govern sociovergent.

El líder d’ERC a Torelló, Jordi Casals, va lamentar la incapacitat per buscar la unitat de tots els grups davant la crisi econòmica. A més, Casals va parlar de manca de lideratge durant els darrers mesos. Casals considera que els ingressos de l'Ajuntament es sostenen gràcies a l’endeutament i a l'augment de la pressió fiscal. El regidor republicà recorda, per exemple, que ja es van oposar a les contribucions especials i a l'augment de més de l'11% de l'IBI. El regidor d’Hisenda, Pere Galobardes, discrepa en el sentit que el nivell d’endeutament de l’Ajuntament arribarà, com a molt, al 90%, mentre que la llei permet un índex del 110%. Segons Galobardes, el pressupost, quasi tres milions d’euros més alt que el 2008, és de contenció.

Pel que fa a les inversions, que ronden els 10 milions, cal tenir en compte que quasi dos milions i mig provenen del Fons Estatal d’Inversió Local, que impulsa el govern central. També hi ha projectes emblemàtics com la reforma de la plaça Nova. ICV-CdG també va votar en contra del pressupost 2009. La regidora Montse Ayats va dir que les inversions que conté el pressupost difícilment es podran tirar endavant. Ayats va manifestar que s’havien equivocat votant a favor del pressupost del 2008 ja que va dir que l’equip de govern no havia complert els compromisos acordats.

D’altra banda, el ple de l’Ajuntament de Torelló va aprovar definitivament el Pla Local de Joventut 2009-2011, amb el vot favorable de tots els grups municipals. També hi va haver consens a l’hora d’aprovar una moció presentada per ERC a favor de les expressions en foc de la cultura popular.
Etiquetes:
Política Municipal