23 de juny de 2026

El ple de Vic aprova un ajut de 100.000 euros al CB Vic i crea una societat mixta per gestionar el parc tecnològic

El ple també ha aprovat una modificació del POUM per ubicar els nous jutjats a la zona de La Bòvila

El Ter 9 de març de 2009 a les 17:41
El ple d'aquest mes de març de Vic ha aprovat donar un ajut al CB Vic
Vic donarà un ajut de 100.000 euros extraordinaris al Club Basquet Vic perquè després de perdre el patrocini de l'empresa Akasvayu i aconseguir l'ascens a la lliga LEB Or la seva situació econòmica és 'greu', en paraules de l'alcalde Josep Maria Vila d'Abadal (CiU).


El ple municipal d'aquest dilluns ha aprovat una modificació de crèdit per poder atorgar aquest ajut. La modificació s'ha aprovat amb el vot en contra de la CUP i ICV que consideren que aquest ajut extraordinari pot marcar 'precedent' perquè altres entitats puguin acabar demanant aportació pública si també passen per dificultats econòmiques.

L'alcalde ha destacat que el pes de l'entitat va molt més enllà del primer equip que juga a la segona màxima categoria estatal perquè actualment '360 famílies de la ciutat' estan vinculades al club amb els trenta equips de basquet base que té l'entitat. Vila d'Abadal diu que aquest ajut puntual no serveix per acabar amb el problema de finançament que té l'entitat esportiva perquè amb aquesta aportació 'no n'hi ha prou' per solucionar la problemàtica econòmica que s''arrossega' des de que es va acabar el patrocini d'Akasvayu a causa de la 'crisi de la constructora'.

El ple també ha aprovat crear una societat mixta per a gestionar un parc científic i tecnològic a Vic. En concret, una memòria justificativa del projecte i uns estatuts, que determinen que la denominació del parc és PARCTEC, Vic Societat Limitada. Els primers tràmits es van aprovar el 19 de gener. Els estatuts també diuen que el capital social es divideix entre l'Ajuntament de Vic i la Universitat de Vic. El segon tinent d’alcalde i president de l’Àrea d’Economia i Hisenda, Josep Burgaya, ha expressat que el parc es tracta d’un projecte important de llarg abast i que no és de cap persona ni grup polític i que és un projecte de ciutat en el que tots els agents socials i econòmics hi poden tenir cabuda, tot i que en un inici es lideri des de l’Ajuntament de Vic i la Universitat de Vic.

El ple ordinari de març també ha donat llum verda a la modificació del POUM per poder ubicar els nous jutjats de la ciutat que es faran a la zona de La Bòvila. El nou Palau de Justícia on s'agruparan tots els serveis relacionats amb la justícia es construirà coincidint amb el desenvolupament en aquesta zona d'una Àrea Residencial Estratègica (ARE). PxC i la CUP han criticat el nou emplaçament. El portaveu de la PxC i cap de l'oposició Josep Anglada considera que el nou emplaçament s'ha fet en contra del criteri del col•legi d'advocats i de la conselleria de Justícia que com el seu grup, segons ha dit, apostaven per fer el nous edifici aprofitant l'actual emplaçament. Des de la formació independentista la regidora Laia Jurado diu que la ubicació proposada no la veuen 'com la millor'.

El regidor d'urbanisme Xavier Solà assegura que no es cert que Justícia estigui en contra de l'emplaçament i que els advocats com a col•lectiu tampoc s'han adreçat mai a l'Ajuntament per mostrar la seva desaprovació per l'emplaçament. Pel regidor convergent el fet que els jutjats no estiguin tant cèntrics com en l'edifici actual permetrà tenir un edifici molt més 'ampli' i 'modern'. El fet d'estar fora del centre permetrà tenir millor accés i aparcament per als usuaris que són de tota la comarca, perquè aquest és un servei 'd'abast comarcal'.

La sessió d'aquest dilluns també ha aprovat accelerar les obres de construcció del nou IES La Plana. A través d'un conveni entre el departament d'Educació i l'Ajuntament l'organisme municipal farà les tasques que pertocarien a l'empresa pública GISA'. Això equival a accelerar tota la tramitació del procediment per la construcció del nou centre que des de la seva creació està en un emplaçament provisional amb l'objectiu que quan el Govern aprovi les obres es puguin començar a executar perquè prèviament s'hagi fet tota la tramitació. L'aportació econòmica de la Generalitat pel centre serà de 6,2 milions.

També s'ha aprovat un conveni de col·laboració amb l'assemblea local de Creu Roja de Vic i Càritas Arxipestral per a la gestió del programa del Banc d'Aliments de Vic per triplicar l'espai d'emmagatzematge dels aliments i augmentar la disponibilitat horària i d'atenció a les persones que ho necessitin.

Per unanimitat s'ha aprovat una moció per canviar el nom del Parc del Monjo Gerbert d'Orlhac per plaça Maria Àngels Anglada.
Etiquetes:
Política Municipal