22 de juny de 2026

L'Ajuntament de Manlleu denunciarà l'estat, a qui reclama recuperar la caserna sense cost

EL PSOE i el PP són partidaris de tornar el sòl, però demanen 500.000 euros en concepte de l'immoble

El Ter 25 de març de 2009 a les 16:29
La caserna de la Guàrdia Civil està tancada des de l'any 2000
L’Ajuntament de Manlleu interposarà el pròxim 3 d’abril un contenciós-administratiu contra l’estat espanyol perquè la caserna de la Guàrdia Civil es retorni a la ciutat sense cap cost. Així ho ha anunciat l’alcalde de Manlleu, Pere Prat, aquest dimecres.

L’Ajuntament de Manlleu reclama que es compleixi una clàusula de l’escriptura de cessió del solar per la caserna que es va signar el 16 de maig de 1972. Segons la clàusula, si en el termini de 30 anys l’activitat en el solar cessava, l’ajuntament recuperava l’espai sense cost.

El govern estatal s’ha mostrat partidari de retornar la caserna però rebent uns 500.000 euros en concepte de l’edifici. Precisament, aquest dimarts es va aprovar per unanimitat al Congrés dels Diputats una proposició no de llei d’ERC-IU-ICV on s’insta al Govern a seguir amb la negociació per traspassar la caserna de la Guàrdia Civil de Manlleu al seu ajuntament. L’alcalde, però, considera que aquesta aprovació és el mateix que ha estat reclamant el consistori des de fa temps. 'No ens diuen res de nou que no hàgim fet. Creiem que tenim raó, hem consultat juristes i considerem que podem guanyar', ha destacat Pere Prat.

La proposició no de llei reclama la cessió gratuïta de l’immoble i que es continuï el procés de negociació amb l’ajuntament per arribar a un acord ‘en condicions favorables a les dues parts’. Cal recordar que des de l’any 2000 la caserna és tancada. La voluntat de l’ajuntament de Manlleu és enderrocar la caserna i destinar l’espai a habitatges tutelats per la gent gran o a pisos de lloguer per joves. El grup municipal d’ICV de Manlleu fa un any va reunir 500 signatures reclamant el retorn de la caserna.
Etiquetes:
Política Municipal