La caserna de la Guàrdia Civil està tancada des de l'any 2000
LAjuntament de Manlleu interposarà el pròxim 3 dabril un contenciós-administratiu contra lestat espanyol perquè la caserna de la Guàrdia Civil es retorni a la ciutat sense cap cost. Així ho ha anunciat lalcalde de Manlleu, Pere Prat, aquest dimecres.
LAjuntament de Manlleu reclama que es compleixi una clàusula de lescriptura de cessió del solar per la caserna que es va signar el 16 de maig de 1972. Segons la clàusula, si en el termini de 30 anys lactivitat en el solar cessava, lajuntament recuperava lespai sense cost.
El govern estatal sha mostrat partidari de retornar la caserna però rebent uns 500.000 euros en concepte de ledifici. Precisament, aquest dimarts es va aprovar per unanimitat al Congrés dels Diputats una proposició no de llei dERC-IU-ICV on sinsta al Govern a seguir amb la negociació per traspassar la caserna de la Guàrdia Civil de Manlleu al seu ajuntament. Lalcalde, però, considera que aquesta aprovació és el mateix que ha estat reclamant el consistori des de fa temps. 'No ens diuen res de nou que no hàgim fet. Creiem que tenim raó, hem consultat juristes i considerem que podem guanyar', ha destacat Pere Prat.
La proposició no de llei reclama la cessió gratuïta de limmoble i que es continuï el procés de negociació amb lajuntament per arribar a un acord en condicions favorables a les dues parts. Cal recordar que des de lany 2000 la caserna és tancada. La voluntat de lajuntament de Manlleu és enderrocar la caserna i destinar lespai a habitatges tutelats per la gent gran o a pisos de lloguer per joves. El grup municipal dICV de Manlleu fa un any va reunir 500 signatures reclamant el retorn de la caserna.