22 de juny de 2026

L'Ajuntament de Roda demana canvis en el projecte de construcció de la variant de la carretera C-153

El ple va incloure una polèmica entre equip de govern i oposició pel tancament de les xifres del pressupost del 2008

El Ter 22 d'abril de 2009 a les 13:33
Una imatge panoràmica de Roda de Ter
El ple de Roda de Ter va aprovar una moció presentada per tots els grups polítics per demanar canvis a la Generalitat en el projecte el construcció d’una carretera variant de la C-153 al seu pas per Roda. La proposta, original d’ERC, es va aprovar per unanimitat.

Segons els grups polítics, la variant actual afectaria negativament el barri Santa Tecla i es voldria que el traçat transcorregués per darrera del Puigcebró. El primer tinent d’alcalde, Esteve Franch, explica que volen que la variant signifiqui una solució per evitar el trànsit al barri de la Creu i un nou accés pels barris del Pla Xic i les Cases Noves.

El ple ordinari d’ahir també va incloure una polèmica entre equip de govern i oposició pel tancament de les xifres del pressupost de l’any 2008. Segons Franch, responsable de la regidoria d’Hisenda, les fonts d’ingressos derivades de la construcció han baixat molt i és per això que el romanent de tresoreria de l’Ajuntament ha estat de 45.000 euros, quan en els darrers exercicis solia ser molt superior. Franch assegura que l’endeutament que van heretar del govern d’ERC era molt alt, bàsicament per la compra de La Blava, un préstec al qual s’ha de fer front des de l’any passat.

Un altre motiu de polèmica del ple va ser que l’equip de govern va traspassar diverses competències del ple cap a la junta de govern, un òrgan on només hi ha presència del PSC i de CIU, però no de l’oposició. El grup d’ERC va denunciar que això suposa un ‘retrocés democràtic’ i l’equip de govern diu que només es tracta de fer ‘més àgils’ tràmits com l’adjudicació d’obres.
Etiquetes:
Política Municipal