Una imatge panoràmica de Roda de Ter
El ple de Roda de Ter va aprovar una moció presentada per tots els grups polítics per demanar canvis a la Generalitat en el projecte el construcció duna carretera variant de la C-153 al seu pas per Roda. La proposta, original dERC, es va aprovar per unanimitat.
Segons els grups polítics, la variant actual afectaria negativament el barri Santa Tecla i es voldria que el traçat transcorregués per darrera del Puigcebró. El primer tinent dalcalde, Esteve Franch, explica que volen que la variant signifiqui una solució per evitar el trànsit al barri de la Creu i un nou accés pels barris del Pla Xic i les Cases Noves.
El ple ordinari dahir també va incloure una polèmica entre equip de govern i oposició pel tancament de les xifres del pressupost de lany 2008. Segons Franch, responsable de la regidoria dHisenda, les fonts dingressos derivades de la construcció han baixat molt i és per això que el romanent de tresoreria de lAjuntament ha estat de 45.000 euros, quan en els darrers exercicis solia ser molt superior. Franch assegura que lendeutament que van heretar del govern dERC era molt alt, bàsicament per la compra de La Blava, un préstec al qual sha de fer front des de lany passat.
Un altre motiu de polèmica del ple va ser que lequip de govern va traspassar diverses competències del ple cap a la junta de govern, un òrgan on només hi ha presència del PSC i de CIU, però no de loposició. El grup dERC va denunciar que això suposa un retrocés democràtic i lequip de govern diu que només es tracta de fer més àgils tràmits com ladjudicació dobres.