Una imatge d'arxiu d'una sessió plenària a Tona
Finalment sha aconseguit el mig milió deuros per pagar part de les obres de lantiga Nacional 152 de Tona. El ple de dimecres va servir per aprovar el conveni amb el Ministeri de Foment. Aquest acord assegura la transferència dels 500.000 euros desprès de corregir lerror dels pressupostos del 2008 en que havien estat inclosos en la part dinversions i en comptes de transferències.
A més de laportació del Ministeri, la Generalitat hi aporta la mateixa quantitat, 500.000 euros del Pla dObres i Serveis i lAjuntament de Tona, 300.000 euros. Finalment, i segons lalcalde de Tona, Josep Salom, els veïns només hauran de fer-se càrrec de poc menys del 30% de lobra. Davant de "lèxit del conveni" signat, Salom, es "sorprèn del vot dabstenció" del grup de loposició Tona Futur.
El conveni va arribar el mateix dimecres i es va entrar per via durgència en el ple. El cap de loposició, Xavier Sardà, denuncia en canvi la manca de col·laboració per part de lequip de govern de CiU a l'hora de presentar els conveni.
El ple de dimecres també va servir per proclamar fill predilecte de Tona el metge Joaquim Terricabras al qual se li retra homenatge a principis de juliol.