22 de juny de 2026

L'alcalde de Vic aspira a ser diputat al Parlament per CiU

Vila d'Abadal diu que des del Parlament podria 'col·laborar' amb el sector agrari, forestal i ramader

El Ter 23 de juny de 2009 a les 14:05
Una imatge de l'alcalde de Vic
L'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, d'Unió Democràtica de Catalunya, té la 'voluntat' d'aspirar al proper mandat de ser diputat de CiU.

Vila d'Abadal va fer saber aquesta intenció fa unes setmanes al líder del seu partit, Josep Antoni Duran i Lleida. La decisió, però, l'hauran de prendre les bases del partit. L'actual alcalde de la capital osonenca confia en que no hi hagi problemes per a la seva inclusió a les llistes perquè diu que té 'bona sintonia' amb els diferents sectors del partit. Vila d'Abadal considera que després d'una trajectòria política 'molt llarga' ara toca treballar amb el legislatiu del país.

L'alcalde diu que des del Parlament podria 'col·laborar' amb el sector agrari, forestal i ramader. Segons Vila d'Abadal a Catalunya ha faltat 'molta sensibilitat' respecte aquests temes i no s'ha valorar que aquests sectors ham donat al país 'molt a canvi de res'.Josep Maria Vila d'Abadal diu que ser diputat també seria un benefici per Vic. L'actual alcalde defensa que 'moltes tasques' com les de mantenir contactes permanents amb els consellers es poden fer 'més fàcilment' a la cambra catalana.

Vila d'Abadal sosté que els dos càrrecs, el d’alcalde i el de diputat, són compatibles. Tot i que actualment ser alcalde l'hi ocupi tot el temps, confia que d'aquí un any quan hi hagin les eleccions catalanes la remodelada estructura de govern municipal estarà consolidada. El polític democratacristià ja ha expressat també clarament la seva voluntat d’aspirar a repetir com a alcalde de Vic, a les eleccions del 2011.
Etiquetes:
Política Municipal