22 de juny de 2026

Els alcaldes de Vic i Manresa es reuniran per parlar d'una possible universitat de les comarques centrals

Vila d'Abadal vol que Camprubí s'adhereixi a la xarxa de ciutats que ell mateix ha impulsat

El Ter 25 de juny de 2009 a les 18:17
Josep Maria Vila d'Abadal i Josep Camprubí alcaldes de Vic i Manresa
Els alcaldes de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, i de Manresa, Josep Camprubí es reuniran aquest divendres per intentar acostar posicions sobre projectes de col·laboració entre les dues ciutats. L'eix central de la trobada serà el projecte universitari de les dues ciutats.

El refredament entre les dues ciutats es va produir tant bon punt la Fundació Universitària Bages (FUB), que gestiona l'oferta de Manresa, va optar per col·laborar amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en detriment de la Universitat de Vic.

L'objectiu passaria per crear una universitat de les comarques interiors aprofitant que la UVic té el reconeixement d'universitat per part del Parlament de Catalunya. En aquesta s'hi integraria, a partir de la UVic, tota l'oferta universitària de les comarques centrals. D’altra banda, Vila d'Abadal (CiU) també vol que Camprubí (PSC) accepti participar en el projecte de xarxa de ciutats interiors de Catalunya que ell mateix ha impulsat.

Vila d'Abadal admet que l'alcalde de Manresa pot tenir difícil sumar-se al projecte de ciutats interiors de Catalunya. Tot i això considera que aquesta col·laboració seria bona per a Manresa. L’alcalde de Vic és optimista sobre les opcions d'acabar establint algun tipus d'acord.

L'última trobada dels dos alcaldes va ser ara fa catorze mesos. La trobada d'aquest divendres es farà a Manresa.
Etiquetes:
Política Municipal