22 de juny de 2026

ERC de Torelló demana un procés de participació 'més real' en el projecte de la plaça Nova

ERC també va criticar que s'hagi doblat la Beca Segimon Serrallonga aquest any

El Ter 30 de juny de 2009 a les 12:51
El ple de Torelló va ser animat al torn de precs i preguntes
Ple de tràmit a Torelló durant el qual es va aprovar definitivament el Reglament del Consell Escolar municipal i els seus representants. El grup d’ERC, a l’oposició, va ser qui es va mostrar més actiu, sobretot, a l’apartat de precs i preguntes. Esquerra va criticar l’equip de govern perquè, segons ells, no s’està produint un procés participatiu entorn del nou projecte de la Plaça Nova.

Després de descartar l’aparcament subterrani, està previst realitzar una jornada informativa per als veïns. Esquerra creu que no és exactament un procés participatiu real. Jordi Casals és el seu portaveu.

Per Esquerra, el procés havia d’haver contemplat una primera trobada amb veïns per definir el model de plaça i una segona jornada participativa on s’hagués pogut triar entre diferents projectes. ERC també va ser crític amb la decisió de doblar l’aportació econòmica a la beca Segimon Serrallonga. I és que aquest any s’ha decidit donar dues beques, en lloc d’una, i s’han destinat 30.000 euros. ERC considera que en l’actual crisi no és una decisió responsable.

Esquerra també va mostrar el seu desacord en un crèdit que servirà, en part, per finançar el conveni del Cas Anonizados i va tornar a criticar que les contribucions especials per la urbanització del carrer Giravolt, per considerar-les massa elevades. També es van aprovar les contribucions per als carrers Sau, Joan Deordal i Puigdassalit i es va aprovar definitivament el projecte del Pla Parcial la Creu II.

També es va donar llum verda a una moció d’adhesió a la Xarxa d’Alcaldes per la Pau, iniciativa impulsada pels alcaldes de Hiroshima i Nagasaki i que consisteix a crear una xarxa, a escala mundial, encaminada a la prohibició de les armes nuclears i a favor de la pau.

Finalment, es va aprovar el padró municipal d’habitants a data d’1 de gener de 2009, xifrat en 13.812 habitants, pels 13.681 d’un any abans.
Etiquetes:
Política Municipal