El ple de Torelló va ser animat al torn de precs i preguntes
Ple de tràmit a Torelló durant el qual es va aprovar definitivament el Reglament del Consell Escolar municipal i els seus representants. El grup dERC, a loposició, va ser qui es va mostrar més actiu, sobretot, a lapartat de precs i preguntes. Esquerra va criticar lequip de govern perquè, segons ells, no sestà produint un procés participatiu entorn del nou projecte de la Plaça Nova.
Després de descartar laparcament subterrani, està previst realitzar una jornada informativa per als veïns. Esquerra creu que no és exactament un procés participatiu real. Jordi Casals és el seu portaveu.
Per Esquerra, el procés havia dhaver contemplat una primera trobada amb veïns per definir el model de plaça i una segona jornada participativa on shagués pogut triar entre diferents projectes. ERC també va ser crític amb la decisió de doblar laportació econòmica a la beca Segimon Serrallonga. I és que aquest any sha decidit donar dues beques, en lloc duna, i shan destinat 30.000 euros. ERC considera que en lactual crisi no és una decisió responsable.
Esquerra també va mostrar el seu desacord en un crèdit que servirà, en part, per finançar el conveni del Cas Anonizados i va tornar a criticar que les contribucions especials per la urbanització del carrer Giravolt, per considerar-les massa elevades. També es van aprovar les contribucions per als carrers Sau, Joan Deordal i Puigdassalit i es va aprovar definitivament el projecte del Pla Parcial la Creu II.
També es va donar llum verda a una moció dadhesió a la Xarxa dAlcaldes per la Pau, iniciativa impulsada pels alcaldes de Hiroshima i Nagasaki i que consisteix a crear una xarxa, a escala mundial, encaminada a la prohibició de les armes nuclears i a favor de la pau.
Finalment, es va aprovar el padró municipal dhabitants a data d1 de gener de 2009, xifrat en 13.812 habitants, pels 13.681 dun any abans.