A Osona shi afegeixen Collsuspina, Lluçà, Olost, Oristà, Prats de Lluçanès i Sant Martí d'Albars
El Govern va aprovar aquest dimarts la proposta de revisió i designació de noves zones vulnerables en relació amb la contaminació per nitrats procedents de fonts agràries. A Osona shi afegeixen Collsuspina, Lluçà, Olost, Oristà, Prats de Lluçanès i Sant Martí d'Albars.
A les zones declarades vulnerables, els productors agraris i els ciutadans han de respectar unes normes més estrictes que passen per l'aplicació d'unes pràctiques de fertilització que previnguin la contaminació dels recursos hídrics.
Aquesta ampliació respon, segons l'executiu català, a l'increment de concentracions de nitrats a les aigües subterrànies que ha patit Catalunya entre el 2004 i el 2007. L'ampliació de les zones vulnerables s'ha realitzat segons tres criteris: la definició estricta de zona vulnerable que preveu la Directiva europea 91/676/CEE; la presència de nitrats i la seva tendència a l'augment; i la necessitat d'aplicar polítiques preventives per evitar la filtració de nitrats a les aigües subterrànies, ja que no es pot esperar a prendre mesures quan les zones ja es troben afectades per la contaminació. Des del 2004 fins ara, a les zones vulnerables shan establert 56 noves granges i shan ampliat 429 instal.lacions.