22 de juny de 2026

La VII edició de la Marxa dels Vigatans augmenta la seva influència comarcal

El nou lema de la Marxa dels Vigatans serà “Autodetermi-nació. L’única sortida”

El Ter 27 d'agost de 2009 a les 03:17
La presentació de la VII Marxa dels Vigatans s'ha realitzat a la Central de Vic, seu de l'Òmnium Cultural d'Osona.
La Marxa dels Vigatans prepara la seva VII edició amb la intenció de consolidar els seus actes reivindicatius com una activitat comarcal. Tot i que l’acte principal de commemoració de la Diada de Catalunya, que és el que dóna nom a la Marxa dels Vigatans, es fa durant el vespre i la nit del dia 10 de setembre, les activitats comencen dies abans a diferents punts de la comarca amb quatre conferències i una exposició dedicada al centenari de la senyera estelada.

La Marxa es va presentar ahir a la Central de Vic i consistirà, com cada any, en la desfilada cap a la capital osonenca de diverses columnes de persones provinents d’altres poblacions. De les quinze columnes que enguany s’esperen, la més representativa és la que prové de Santa Eulàlia de Riuprimer, ja que duu la simbòlica Flama dels Vigatans. Segons Jeroni Vinyet, president d’Òmnium Osona, el creixement del nombre de columnes de caminants és la millor mostra de la consolidació de la Marxa.

De moment el conjunt d’actes de la Marxa dels Vigatans no està tancat, però s’espera que no hi hagi canvis significatius respecte l’any passat. Un cop arribades les columnes a Vic, es farà la tradicional dedicatòria al Bac de Roda i s’homenatjarà al convidat d’aquesta edició, Antoni Pladevall, que juntament amb un infant i una persona nouvinguda, farà la crema simbòlica del Decret de Nova Planta. Segons Vinyet, enguany s’ha decidit no llegir cap manifest per intentar que moltes més entitats se sentin identificades amb el missatge de la Marxa.

El nou lema de la Marxa dels Vigatans serà "Autodetermi-nació. L’única sortida". Entre les novetats d’enguany també estaran presents una auca i un nou logotip, que pretén destacar la data de 1705, any que es va firmar el Pacte dels vigatans.

Imatge del cartell de la VII edició de la Marxa dels Vigatans

Jeroni Vinyet, director d'Òmnium Cultural d'Osona

Imatge de l'auca i d'un cartell de presentació d'actes

Web de la Marxa dels Vigatans

Etiquetes:
Política Municipal