22 de juny de 2026

Una seixantena de municipis podrien promoure una consulta independentista el 6 de desembre

Els organitzadors de la consulta d'Arenys de Munt es mostren disposats a col•laborar amb noves consultes

El Ter 14 de setembre de 2009 a les 18:09
Els veïns d´Arenys de Munt ceebren el resultat favorable a la independència del referèndum
El pròxim 6 de desembre, coincidint amb la celebració del dia de la constitució espanyola, una seixantena de municipis vinculats a Decidim.cat podrien celebrar una gran consulta independentista com la d'aquest diumenge a Arenys de Munt.

La trobada serà el 15 de novembre i allà es farà pública una data i un procediment únic perquè totes aquests pobles puguin celebrar la consulta el mateix dia. El president de les Enteses pel Progrés Municipal (EPM) i alcalde de Sant Pere de Torelló, Jordi Fàbrega, explica que des del moviment Decidim.cat s'ha convocat a tots els ajuntaments decidits a buscar una iniciativa similar a la d'Arenys de Munt. Entre aquests també s'hi troba Sant Pere de Torelló.

Fàbrega ha comentat que el 6 de desembre, coincidint amb la celebració del dia de la constitució espanyola, seria 'una bona data'. Pel que fa al nombre de municipis que la podrien secundar seria, ara per ara, d'una seixantena. Fàbrega també ha comentat que un bon lloc per fer aquesta trobada seria Arenys de Munt, en homenatge a la iniciativa. De fet, els organitzadors de la consulta d'Arenys de Munt es mostren disposats a col.laborar amb noves consultes independentistes, a través de l'experiència d'aquest diumenge.
Etiquetes:
Política Municipal