22 de juny de 2026

Els promotors de les consultes independentistes confien que es facin a més de la meitat dels municipis d'Osona

Espai.cat és l'entitat que ha començat a 'estirar del carro' i ha promogut la trobada d'aquest dimarts a Vic

El Ter 15 de setembre de 2009 a les 17:33
Marçal Orri de l'entitat Espai.cat
Els col·lectius i entitats promotors de les consultes independentistes que es faran a la comarca d'Osona confien en aconseguir que aquestes es facin, com a mínim, en més de la meitat dels seus 51 municipis. Aquest dimarts està previst que es faci a Vic una primera trobada que té per objectiu tenir un intercanvi de 'punts de vista'.

L'objectiu és establir un 'nexe' entre les diverses entitats i col·lectius que volen participar en l'organització de les consultes. Aquest treball coordinat vol, segons Marçal Orri de l'entitat Espai.cat, organitzar consultes amb 'cara i ulls' i garantir-ne una bona difusió i organització amb l'objectiu d'aconseguir que la iniciativa tingui una bona participació.

Espai.cat és l'entitat que ha començat a 'estirar del carro' i ha promogut la trobada d'aquest dimarts a Vic. Segons Orri ja tenen garantida la participació en la trobada de representants d'entitats com Òmnium Cultural d'Osona, diversos col·lectius de diferents municipis i de representants de partits polítics. El coordinador d'Espai.cat els pobles on està garantit que hi haurà consulta són, entre d'altres, Sant Pere de Torelló, Calldetenes, Sant Julià de Vilatorta. Santa Eulàlia de Riuprimer o Torelló.

Orri deixa clar que la seva entitat no serà qui capitalitzarà les consultes sinó que en cada municipi hi haurà entitats i col·lectius locals que la promouran. Per al portaveu d'aquesta entitat osonenca, en cap municipi de la comarca hi haurà problemes per trobar qui vulgui assumir la tasca de fer una consulta d'aquest tipus. Orri admet que si bé en algunes zones pot existir més complexitat en el cas d'Osona la gestió pot ser 'relativament fàcil'.

Respecte una possible data, Marçal Orri admet que l'objectiu seria treballar perquè totes les consultes es concentressin en una data, 'molt probablement el 6 de desembre', o com a molt 'en dos dies diferents'. La data del 6 de desembre coincideix amb la festivitat de la Constitució espanyola de manera que aquesta data podria servir com a 'segon dia del nostre alliberament' després de l'experiència d'Arenys de Munt (Maresme) del passat diumenge.
Etiquetes:
Política Municipal