22 de juny de 2026

L'oposició d'ERC de Roda retreu a la regidoria de Joventut i Cultura que hi hagi "actes duplicats" a la festa major

Les barraques s’han suprimit i l’Assemblea de Joves ha optat per organitzar actes propis

El Ter 16 de setembre de 2009 a les 14:02
Una imatge de la festa major del Roda de Ter, l'any 2008
El ple de Roda de Ter d’ahir no va destacar pels punts de l’ordre del dia, sinó pels retrets de l’oposició a la regidoria de Joventut i Cultura, per no haver-se sabut posar d’acord amb l’Assemblea de Joves.

El regidor d’ERC, Jordi Serra, va exposar el seu desacord perquè aquest any la festa major inclourà actes, al seu entendre, "duplicats". Ho atribueix a una mala gestió de la regidora, Cesca Costa, per "no haver sabut vehicular-se bé amb els joves i ser intransigent".

Els actes previs de la festa major, de caire esportiu, començaran aquest dissabte però el gruix d’activitats no arribarà fins dimarts. En aquesta ocasió, les barraques s’han suprimit i l’Assemblea de Joves no s’ha sumat a la festa major jove i ha optat per organitzar actes propis al terreny de la Pollancreda de l’Obra, en terme de les Masies. Especialment pel que fa als concerts, es rivalitzarà amb els actes impulsats pel consistori, a la carpa propera a l’IES Miquel Martí i Pol.

La regidora de Joventut i Cultura, Cesca Costa, assegura que com cada any es van celebrar reunions per pactar les activitats amb els joves. L’Assemblea de Joves "no va assistir-hi ni va excusar la seva presència" i, segons diu, "per sorpresa" va rumiar una festa alternativa quan ja coneixien la programació de l'ajuntament. Costa qualifica la decisió de l’Assemblea d’"inesperada i incoherent". Pel que fa a la supressió de les barraques al passeig del Ter, Costa comenta que no hi havia entitats interessades en fer-ne. L’Ajuntament va plantejar la possibilitat d'estalviar-se els diners que suposava muntar tota la infraestructura al passeig del Ter i muntar-ho tot a la carpa. Es va fer un estudi econòmic en què es posava de manifest que s’estalviarien 4.800 euros si es centralitzava l’activitat a la carpa, com així es farà finalment.

Cesca Costa també comenta que ja s'han posat en contacte amb altres col·lectius de joves perquè organitzen la festa jove en pròximes edicions. "Aquest any, però, no hem tingut temps per buscar una alternativa i ho hem muntat com hem pogut".
Etiquetes:
Política Municipal