Una imatge de la festa major del Roda de Ter, l'any 2008
El ple de Roda de Ter dahir no va destacar pels punts de lordre del dia, sinó pels retrets de loposició a la regidoria de Joventut i Cultura, per no haver-se sabut posar dacord amb lAssemblea de Joves.
El regidor dERC, Jordi Serra, va exposar el seu desacord perquè aquest any la festa major inclourà actes, al seu entendre, "duplicats". Ho atribueix a una mala gestió de la regidora, Cesca Costa, per "no haver sabut vehicular-se bé amb els joves i ser intransigent".
Els actes previs de la festa major, de caire esportiu, començaran aquest dissabte però el gruix dactivitats no arribarà fins dimarts. En aquesta ocasió, les barraques shan suprimit i lAssemblea de Joves no sha sumat a la festa major jove i ha optat per organitzar actes propis al terreny de la Pollancreda de lObra, en terme de les Masies. Especialment pel que fa als concerts, es rivalitzarà amb els actes impulsats pel consistori, a la carpa propera a lIES Miquel Martí i Pol.
La regidora de Joventut i Cultura, Cesca Costa, assegura que com cada any es van celebrar reunions per pactar les activitats amb els joves. LAssemblea de Joves "no va assistir-hi ni va excusar la seva presència" i, segons diu, "per sorpresa" va rumiar una festa alternativa quan ja coneixien la programació de l'ajuntament. Costa qualifica la decisió de lAssemblea d"inesperada i incoherent". Pel que fa a la supressió de les barraques al passeig del Ter, Costa comenta que no hi havia entitats interessades en fer-ne. LAjuntament va plantejar la possibilitat d'estalviar-se els diners que suposava muntar tota la infraestructura al passeig del Ter i muntar-ho tot a la carpa. Es va fer un estudi econòmic en què es posava de manifest que sestalviarien 4.800 euros si es centralitzava lactivitat a la carpa, com així es farà finalment.
Cesca Costa també comenta que ja s'han posat en contacte amb altres col·lectius de joves perquè organitzen la festa jove en pròximes edicions. "Aquest any, però, no hem tingut temps per buscar una alternativa i ho hem muntat com hem pogut".