Membres d'ERC de Tona explicant la proposta. Josep Maria Giralt a l'esquerra
El grup municipal dERC a Tona vol que es faci una consulta popular sobre lautodeterminació al seu municipi. En no tenir representació municipal, no pot presentar cap moció proposant-ho al consistori. Per aquest motiu, aquest dimarts al matí va entrar al registre de lajuntament un document on demana que lajuntament de Tona unifiqui les entitats i la societat civil perquè sigui possible realitzar un referèndum sobre lautodeterminació.
ERC ja ha començat a sondejar entitats tonenques per organitzar la consulta, encara que el consistori rebutgés formar part de la iniciativa. ERC de Tona esperarà fins dimarts la resposta de lajuntament. Si no la reben, la demanaran personalment. Però, estan convençuts que la consulta es farà a Tona, tant si lajuntament ho recolza com si no.
Tot i que sespecula que en altres municipis es podria fer el referèndum sobre lautodeterminació el 13 de desembre en una jornada conjunta, ERC de Tona està sospesant la idea de fer-ho un altre dia perquè les consultes tinguin més ressò. De totes maneres, la data concreta es consensuarà entre totes les entitats que vulguin tirar endavant la consulta a Tona.
En lescrit que sha entrat a lajuntament, ERC de Tona dóna suport a la consulta que es va fer a Arenys de Munt i afirma que és hora que el sobiranisme tonenc pugui expressar el seu anhel de llibertat nacional.