22 de juny de 2026

ERC de Tona mou fils per organitzar una consulta sobre l'autodeterminació al municipi

El grup municipal ha demanat a l'ajuntament de Tona que unifiqui les entitats i la societat civil del municipi

El Ter 17 de setembre de 2009 a les 19:00
Membres d'ERC de Tona explicant la proposta. Josep Maria Giralt a l'esquerra
El grup municipal d’ERC a Tona vol que es faci una consulta popular sobre l’autodeterminació al seu municipi. En no tenir representació municipal, no pot presentar cap moció proposant-ho al consistori. Per aquest motiu, aquest dimarts al matí va entrar al registre de l’ajuntament un document on demana que l’ajuntament de Tona unifiqui les entitats i la societat civil perquè sigui possible realitzar un referèndum sobre l’autodeterminació.

ERC ja ha començat a sondejar entitats tonenques per organitzar la consulta, encara que el consistori rebutgés formar part de la iniciativa. ERC de Tona esperarà fins dimarts la resposta de l’ajuntament. Si no la reben, la demanaran personalment. Però, estan convençuts que la consulta es farà a Tona, tant si l’ajuntament ho recolza com si no.

Tot i que s’especula que en altres municipis es podria fer el referèndum sobre l’autodeterminació el 13 de desembre en una jornada conjunta, ERC de Tona està sospesant la idea de fer-ho un altre dia perquè les consultes tinguin més ressò. De totes maneres, la data concreta es consensuarà entre totes les entitats que vulguin tirar endavant la consulta a Tona.

En l’escrit que s’ha entrat a l’ajuntament, ERC de Tona dóna suport a la consulta que es va fer a Arenys de Munt i afirma que ‘és hora que el sobiranisme tonenc pugui expressar el seu anhel de llibertat nacional’.
Etiquetes:
Política Municipal