El ple de Torelló va ser de tràmit
El ple de lAjuntament de Torelló d'aquest dilluns va ser de tràmit. A la part final de la sessió, lalcalde, Miquel Franch, es va mostrar pessimista quant a les perspectives econòmiques per al proper any, ja que va quantificar la davallada dels ingressos municipals en un milió o un milió 150 mil euros.
A aquesta situació shi arribarà després de constatar la dràstica reducció de les transferències de lEstat (arribaran 300 mil euros menys); i de la disminució dels ingressos en concepte dIAE, IBI, plusvàlues i impost de construccions.
Amb aquesta perspectiva, lalcalde va assegurar que es congelarà la política de contractacions, que la despesa corrent sanalitzarà partida per partida per veure què i com es pot rebaixar; però en contrapartida va afirmar que no es suprimiran serveis i que es buscarà la manera de tenir un pressupost dinversions equilibrat. També va manifestar que els augments de les ordenances fiscals seran els mínims possibles per no portar els efectes de la crisi a les llars.
Entre els punts de lordre del dia van destacar les aprovacions dels comptes generals de la corporació, dels exercicis 2006 i 2007 o lacceptació la subvenció del Pla de Barris. En aquest darrer punt, lequip de govern va avançar que els projectes que han quedat descartats per la Llei de Barris es tiraran endavant a través daltres fonts de finançament. Així, per exemple, en relació a les piscines destiu shan iniciat contactes amb lempresa Sport Assistance, que gestiona la nova piscina coberta, per explorar vies de col·laboració. Pel que fa referència a la gespa artificial pel camp de futbol, es valora presentar el projecte al nou Fons Estatal dInversió Local. En aquest sentit, la Diputació ja està treballant en el projecte i la memòria valorada.