La moció només ha comptat amb el vot en contra del PSC i l'abstenció de PxC
El punt més destacable del ple municipal de lAjuntament de Vic que sha dut a terme aquest dimecres ha estat laprovació de la moció de CiU, la CUP i ERC per expressar el reconeixement a les entitats i associacions de la ciutat que han iniciat converses per promoure una consulta sobre la sobirania del nostre país.
La moció ha rebut els vots favorables dels grups municipals de CiU, ERC, CUP i ICV, mentre que el PSC hi ha votat en contra i la PxC shi ha abstingut. Lalcalde de Vic, Josep Maria Vila dAbadal, ha manifestat que la moció "supera les posicions personals i polítiques de cadascú per donar reconeixement a la tasca de la societat civil" i que això "dóna normalitat a la ciutat".
El portaveu del grup municipal de CiU, Xavier Solà, ha explicat que la moció respon a tres conceptes: en primer lloc "reforçar democràticament els processos que siguin iniciativa de la pròpia ciutadania"; "la implicació per tal que la ciutadania pugui manifestar-se sobre el seu futur"; i en tercer lloc, que "suposa un acord entre diverses formes de pensar que tenen objectius nacionals similars".
Per ERC, el regidor Joan López, ha expressat la seva satisfacció per "la intenció de consens" en un acord institucional que ha catalogat de a "la vigatana" i ha valorat positivament que es convoqui la consulta tot i que ha considerat que era "una proposta de mínims". Per la seva banda, la portaveu del grup municipal de la CUP, Laia Jurado, ha explicat que estan satisfets "tot i que no és la moció que varem presentar, però que compleix els mateixos objectius".
El portaveu del grup municipal del PSC, Josep Burgaya, grup que ha votat en contra de la moció, ha destacat "labsolut respecte a les persones que promouen la consulta i també per lindependentisme català". Tot i això, ha manifestat que "la formulació jurídica dun país no es pot fer des de la participació popular" fet que ha considerat com una "estratègia equivocada". Burgaya ha afegit que "les regles del joc són importants" i que amb aquest tipus de consultes "es creen falses expectatives i es distreu la ciutadania de temes fonamentals".
El portaveu del grup municipal de la PxC, Josep Anglada, ha expressat que "és una proposta ambigua i oportunista" i que considera que "la independència no és una prioritat". Per aquest motiu el seu grup sha abstingut. El portaveu del grup municipal dICV, Xavier Tornafoch, ha explicat que el seu vot favorable "és per les entitats de Vic", ja que no és una moció "en què lAjuntament hi tingui capacitat resolutiva".
Alfons López Tena i Uriel Beltran, membres de la Comissió d'Avaluació de les Consultes Sobiranistes com la que es va fer a d'Arenys de Munt, han assistit a la votació.

Alfons López Tena i Uriel Beltran, membres de la Comissió d'Avaluació de les Consultes Sobiranistes han assistit al ple