22 de juny de 2026

La Generalitat augmentarà el suport als Ajuntaments en els pressupostos del 2010

A tots aquests increments, s’hi ha d’afegir la nova línia de crèdit que obrirà l’Institut Català de Finances

El Ter 21 d'octubre de 2009 a les 20:33
Imatge de la reunió amb la Comissió Municpalista
Així s’ha acordat en una reunió aquest dimecres a Barcelona entre la comissió municipalista i el govern de la Generalitat. El president José Montilla, ha rebut al Palau de la Generalitat la Comissió Municipalista de Catalunya, encapçalada pel president de la Federació de Municipis de Catalunya, Manuel Bustos, i el president de l'Associació Catalana de Municipis, Salador Esteve.

Entre els presents també hi havia l’alcalde de Manlleu, Pere Prat. Entre els punts destacats hi ha el creixament tant les ajudes incondicionades com les destinades a polítiques socials i a polítiques per fer front a la crisi.

El president ha fet saber als representants del món local, que el Fons de Cooperació Municipal de la Generalitat per l’any 2010 creixerà en un 3%, un augment superior al de 2009, que va ser del 2,50%. L’increment d’aquests recursos, que tenen caràcter incondicionat, se sumarà a les ajudes destinades a fomentar l’ocupació. A més, també creixeran significativament els recursos destinats a beques menjador i els ha anunciat que els comptes de l’any vinent contemplaran un creixement significatiu de la dotació destinada al fons d’emergències socials dels Ajuntaments.

A tots aquests increments, s’hi ha d’afegir la nova línia de crèdit que obrirà l’Institut Català de Finances, i que estarà destinada a finançar actuacions municipals amb el tipus d’interès bonificat. Encara relacionat amb el finançament municipal, el president de la Generalitat s’ha compromès amb els Ajuntaments a constituir una comissió mixta amb l’objectiu de preparar el desenvolupament del model de finances locals previst en l’Estatut de Catalunya. Aquesta comissió ha d’analitzar l’elaboració d’una nova llei d’hisendes locals i la millora de les transferències incondicionades.

També han acordat avaluar la despesa supletòria (competències impròpies) dels Ajuntaments i elaborar un calendari pel finançament d’aquesta despesa; analitzar la possible participació del món local en els òrgans del consorci per la gestió cadastral que es creïn amb el desenvolupament de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya, i avaluar els aspectes que afecten la Generalitat respecte a la tutela financera amb l’objectiu de facilitar la gestió econòmica dels Consistoris.

Finalment, el president els ha transmès que la Generalitat analitzarà les possibilitats d’autoritzar en els pressuposts de les corporacions locals, dins de les competències de la Generalitat, el dèficit que es preveu en els escenaris d’estabilitat pressupostària.

Aquests acords s’han tancat en el marc de la reunió mantinguda avui al Palau de la Generalitat a les 10 del matí. En la trobada el president Montilla s’ha reunit amb la Comissió Municipalista de Catalunya, encapçalada pel president de la FMC, Manuel Bustos i el president de l’ACM, Salvador Esteve. També han participat de la trobada l’alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez; l’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor; l’alcalde de Manlleu, Pere Prat i Boix; l’alcalde de Centelles, Miquel Arisa; el secretari general de la FMC, Adolfo Sansano; l’alcalde de Ripollet, Juan M. Parralejo; l’alcalde de Vallirana, Josep Alemany; l’alcalde de Sarrià de Ter, Roger Torrent i el secretari general de l’ACM, Josep M. Matas.
Etiquetes:
Política Municipal