Imatge de la reunió amb la Comissió Municpalista
Així sha acordat en una reunió aquest dimecres a Barcelona entre la comissió municipalista i el govern de la Generalitat. El president José Montilla, ha rebut al Palau de la Generalitat la Comissió Municipalista de Catalunya, encapçalada pel president de la Federació de Municipis de Catalunya, Manuel Bustos, i el president de l'Associació Catalana de Municipis, Salador Esteve.
Entre els presents també hi havia lalcalde de Manlleu, Pere Prat. Entre els punts destacats hi ha el creixament tant les ajudes incondicionades com les destinades a polítiques socials i a polítiques per fer front a la crisi.
El president ha fet saber als representants del món local, que el Fons de Cooperació Municipal de la Generalitat per lany 2010 creixerà en un 3%, un augment superior al de 2009, que va ser del 2,50%. Lincrement daquests recursos, que tenen caràcter incondicionat, se sumarà a les ajudes destinades a fomentar locupació. A més, també creixeran significativament els recursos destinats a beques menjador i els ha anunciat que els comptes de lany vinent contemplaran un creixement significatiu de la dotació destinada al fons demergències socials dels Ajuntaments.
A tots aquests increments, shi ha dafegir la nova línia de crèdit que obrirà lInstitut Català de Finances, i que estarà destinada a finançar actuacions municipals amb el tipus dinterès bonificat. Encara relacionat amb el finançament municipal, el president de la Generalitat sha compromès amb els Ajuntaments a constituir una comissió mixta amb lobjectiu de preparar el desenvolupament del model de finances locals previst en lEstatut de Catalunya. Aquesta comissió ha danalitzar lelaboració duna nova llei dhisendes locals i la millora de les transferències incondicionades.
També han acordat avaluar la despesa supletòria (competències impròpies) dels Ajuntaments i elaborar un calendari pel finançament daquesta despesa; analitzar la possible participació del món local en els òrgans del consorci per la gestió cadastral que es creïn amb el desenvolupament de lEstatut dAutonomia de Catalunya, i avaluar els aspectes que afecten la Generalitat respecte a la tutela financera amb lobjectiu de facilitar la gestió econòmica dels Consistoris.
Finalment, el president els ha transmès que la Generalitat analitzarà les possibilitats dautoritzar en els pressuposts de les corporacions locals, dins de les competències de la Generalitat, el dèficit que es preveu en els escenaris destabilitat pressupostària.
Aquests acords shan tancat en el marc de la reunió mantinguda avui al Palau de la Generalitat a les 10 del matí. En la trobada el president Montilla sha reunit amb la Comissió Municipalista de Catalunya, encapçalada pel president de la FMC, Manuel Bustos i el president de lACM, Salvador Esteve. També han participat de la trobada lalcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez; lalcalde del Prat de Llobregat, Lluís Tejedor; lalcalde de Manlleu, Pere Prat i Boix; lalcalde de Centelles, Miquel Arisa; el secretari general de la FMC, Adolfo Sansano; lalcalde de Ripollet, Juan M. Parralejo; lalcalde de Vallirana, Josep Alemany; lalcalde de Sarrià de Ter, Roger Torrent i el secretari general de lACM, Josep M. Matas.