22 de juny de 2026

L'Ajuntament de Torelló aprova congelar els impostos i taxes per al 2010

ERC va demanar que les taxes cobreixin el cost real del servei i que els impostos no financiïn el dèficit dels serveis

El Ter 27 d'octubre de 2009 a les 16:58
Imatge del ple d'aquest dilluns
La sessió plenària d’aquest dilluns va aprovar congelar els impostos i taxes del 2010. L’únic impost que pot variar és l’impost sobre béns immobles, l’IBI, que s’adequa a la revisió del valor cadastral.

El regidor d’Hisenda, Pere Galobardes, va justificar la congelació pel context de crisi, que obliga a ajuntament i ciutadans a estrènyer-se el cinturó.

Una taxa que no puja i que afecta a tots els ciutadans és la d’escombraries. Per tercer any consecutiu s’abaixa el tipus de gravàmen sobre l’IBI que passa del 0,67 al 0,59. Segons Pere Galobardes, uns 2.000 rebuts baixaran d’import. Des de l’oposició, el grup municipal d’ERC es va abstenir. El portaveu Jordi Casals va demanar un compromís a l’equip de govern perquè les taxes cobrissin realment el cost real del servei, i que els ingressos dels impostos no servissin per finançar el dèficit d’alguns d’aquests serveis.

Mentrestant, Iniciativa per Catalunya Verds-Ciutadans del Ges va demanar responsabilitat en l’elaboració dels pressupostos i una racionalització decidida de la despesa. El grup va votar en contra de la taxa de deixalles, ja que considera que caldria actuar per aconseguir que se’n generessin menys.
Etiquetes:
Política Municipal