22 de juny de 2026

ICV aposta per racionalitzar la despesa municipal per poder congelar els impostos a Vic

Segons Tornafoch, aquesta seria una manera d’alliberar recursos econòmics per dedicar al capítol social

El Ter 27 d'octubre de 2009 a les 18:21
Xavier Tornafoch acompanyat per Arnau Martí
Reduir la despesa destinada a les dedicacions polítiques i càrrecs de confiança. Aquestes són dues de les mesures proposades pel grup d’ICV de l'ajuntament a la política fiscal i pressupostària de Vic per al 2010. Segons Tornafoch, aquesta seria una manera d’alliberar recursos econòmics per dedicar al capítol social.

El regidor Xavier Tornafoch explica que "per poder plantejar una congelació d'impostos l'ajust pressupostari s'haurà de concentrar en la racionalització de la despesa" .

ICV aposta per racionalitzar la despesa municipal, mesures socials i de ‘fiscalitat verda’, per poder congelar els impostos. Entre les mesures que planteja ICV per fer aquest ajust pressupostari sense afectar els serveis bàsics hi ha la reducció de treballs extraordinaris, dietes, la reducció en les despeses de publicitat o protocol, entre d’altres. L’objectiu d’aquesta formació és, en previsió d’una reducció d’ingressos i un augment de la despesa ordinària, no carregar aquest augment de la despesa sobre les famílies.

D’altra banda el grup polític també proposa que els grups a l’oposició puguin fer aportacions i propostes al fons local de cooperació. La roda de premsa d’aquesta tarda també ha servit per anunciar que "l’alcalde, després de 9 mesos, ha posat a l’ordre del dia una moció sobre l’avortament" proposada per ICV.

ICV Vic

Etiquetes:
Política Municipal